onsdag 26 juni 2013

Fina Florina

Idag på lunchen var jag nere i Jönköping och köpte en ny pad till sadeln. En ny grep och två grimskaft blev det också. När jag sedan kom till stallet upptäckte jag till min glädje att det slutat regna! Så jag bestämde mig genast för att hämta in Florina från hagen och binda upp henne i stallgången. Hon tycker det är jobbigt att vara inne själv och stressar ganska mycket. Men hon skötte sig bättre på gången än i boxen för där studsar hon och slår i väggarna. Men nu får hon träna så gott som varje dag. Hon vänjer sig väl nån gång! Sedan tog jag in de andra två och då blev det lugnt.
När de hade ätit tog jag Florina i repgrimma och gick ner till paddocken. Där skötte hon sig exemplariskt! Så nu blir det till att leta fram lite benskydd och sen är det bara att börja longera henne. 

Måste ju lägga in en bild på padden också! Näe, det funkade inte! Ni får kolla mig på instagram, Knuffing, där är den upplagd! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar